Forum Forum klasy 3c Strona Główna Forum klasy 3c
JEzior, Banaszkiewiczowa i skura - wstep wzbroniony! :P
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Porsche 924
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum klasy 3c Strona Główna -> Motoryzacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saike
Admin
Admin


Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszoofka

PostWysłany: Pon 16:53, 04 Cze 2007    Temat postu: Porsche 924

Porsche 924


Porsche 924 to samochód o charakterze sportowym, produkowany przez niemiecką firmę Porsche od 1975 roku.

W latach siedemdziesiątych firma Volkswagen zapragnęła wejść na rynek samochodów sportowych nowym modelem, którego zaprojektowanie zleciła firmie Porsche. Prace nad nowym projektem, noszącym kodową nazwę EA 425, rozpoczęły się w roku 1972. Światowy kryzys paliwowy spowodował jednak nieoczekiwaną zmianę planów i koncern VW zrezygnował z jego produkcji. Porsche dysponując gotowym samochodem, przejęło projekt i zajęło się wytwarzaniem swojego auta. "Wielu ludzi chciałoby kupić Porsche, ale ich po prostu na to nie stać" - to myśl, którą kierowało się Porsche przed prezentacją nowego modelu, 924. Postanowiono więc powrócić do koncepcji modelu Porsche 356, który był skomponowany ze standardowych części, produkowanych na dużą skalę, dla zachowania niższej ceny. Zerwano wówczas z odwieczną zasadą, że Porsche musi mieć silnik z tyłu, w dodatku chłodzony powietrzem.

Przy projektowaniu 924 brano pod uwagę wiele koncepcji zastosowania napędu. Dla zachowania idealnego prowadzenia pojazdu, zrezygnowano z silnika za tylną osią. Przeszkodą było także czerpanie części z regałów magazynowych Volkswagena. Za nowoczesne rozwiązanie zaczęto wtedy uważać chłodzenie cieczą, silnik z przodu i przedni napęd. Nie skuszono się jednak na panujące wówczas (i do tej pory) trendy. Inżynierowie Porsche wiedzieli, że takie rozwiązanie nie może mieć miejsca w sportowym aucie. Korzystając z doświadczenia przy produkcji modelu Porsche 914, zrezygnowano również z centralnie ułożonego silnika, który był bardzo niewygodny w obsłudze i drastycznie ograniczał miejsce w kabinie. Ostatecznie przyjęto silnik z przodu, skrzynię biegów z tyłu. Taki układ, zwany trans-axle, dawał wyśmienite rezultaty.

Na efekty nie trzeba było długo czekać. Dziewięćset dwudziestka czwórka okazała się hitem rynkowym. Na tańsze Porsche, w porównaniu do innych produktów firmy, mogło pozwolić sobie znacznie więcej nabywców niż dotychczas. W ciągu 10 lat produkcji z taśm zakładów NSU w Neckarsulm zjechało około 120,000 sztuk (dla porównania - model Porsche 911 Turbo sprzedał się od początku produkcji do 2001 roku w około 15,000 egzemplarzy).

Od roku 1975 do 1985 Porsche 924 było proponowane klientom w kilku wersjach. Jako wyposażenie opcjonalne można je było wyposażyć w zdejmowany dach (wersja Targa), manualną pięciobiegową skrzynię biegów (później weszła do wyposażenia standardowego) lub trzybiegowy automat, większe piętnastocalowe felgi z oponami 205mm, klimatyzację, elektrycznie podnoszone szyby, spryskiwacze reflektorów i tylną wycieraczkę. Co ciekawe, w 924 nie ma wspomagania kierownicy. Obok podstawowej wersji silnikowej o pojemności 2.0 litra i mocy 125 KM, produkowane było także od 1978 roku Porsche 924 Turbo o mocy 170 KM (od 1985 - 177KM) z mocniejszymi hamulcami, lekko zmodyfikowanym zawieszeniem oraz charakterystycznymi wlotami powietrza na pasie przednim.

Ten sam dwulitrowy silnik, choć oczywiście zmodyfikowany, znaleźć można także w Porsche 924 Carrera. Wyprodukowane w bardzo niewielkich seriach przeznaczone były do startów w wyścigach. 924 Carrera powstało w 3 wersjach: Carrera GT (210 KM), Carrera GTS (245 KM) Carrera GTR (280 KM). Są to obecnie pojazdy zdecydowanie kolekcjonerskie.

W 1985 roku został zaprezentowany model Porsche 924S, produkowany przez trzy lata. Silnik zapożyczony z modelu Porsche 944 rozwijał moc 150 a później 160 KM. Zawieszenie, hamulce i koła mocowane na 5 śrub były już znane z wcześniejszych 924 Turbo. Także osiągi były zbliżone do wcześniejszych Turbo, był to samochód szybszy od cięższego 944.

Porsche 924 oferowane na rynku amerykańskim było fabrycznie dostosowane do wymagań tamtejszego rynku. Zmiany obejmowały głównie silniki, które były zdecydowanie słabsze ze względu na wymogi dotyczące czystości spalin. Wersja podstawowa (w Europie studwudziestopięciokonna) miała kolejno 95, 110 aż w końcu 115 KM. Wersje Turbo i 924S także były słabsze. Osłabione 924 Turbo, na rynku amerykańskim sprzedawane było z zawieszeniem hamulcami i kołami takimi samymi jak wersje wolnossące. Pochodzące zza oceanu egzemplarze można także poznać po masywniejszych, wystających zderzakach i dodatkowych światłach odblaskowych po bokach. Porsche 924 z silnikiem 95 KM i trzybiegowym automatem sporo traciło na osiągach w stosunku do wersji podstawowej.

Bazując na tych samych założeniach konstrukcyjnych, co w modelu 924, Porsche opracowywało w latach siedemdziesiątych także następcę dla modelu 911, nazwanego Porsche 928. Jego prezentacja odbyła się w 1977 roku. Nie wyparł on jednak klasycznego modelu 911.

Model 924 zapoczątkował nowy trend Porsche, który trwał aż do 1995 roku, kiedy zakończono produkowanie 968. Najpierw na świat przyszło 924, tuż po nim 928. W 1981 roku zaprezentowano Porsche 944, model pośredni pomiędzy spokojnym 924, a 928, a później jego następcę - Porsche 968. Te samochody, wraz ze swoimi odmianami, tworzą całą rodzinę przedniosilnikowych, chłodzonych cieczą samochodów z układem Transaxle.




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saike
Admin
Admin


Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszoofka

PostWysłany: Pon 16:55, 04 Cze 2007    Temat postu:

Od razu chciałbym dodać że bedzie to pierwsze auto jakie sobie sprawie:) Moze juz niedługo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
koral



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z rafy koralowej

PostWysłany: Pon 21:18, 04 Cze 2007    Temat postu:

Wiecej sie nie dało napisać Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saike
Admin
Admin


Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszoofka

PostWysłany: Pon 21:25, 04 Cze 2007    Temat postu:

koral napisał:
Wiecej sie nie dało napisać Very Happy



sam tego nie pisalem tylko wklejalem wiec co mi zalezalo Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
koral



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z rafy koralowej

PostWysłany: Pon 21:28, 04 Cze 2007    Temat postu:

saike napisał:
koral napisał:
Wiecej sie nie dało napisać Very Happy



sam tego nie pisalem tylko wklejalem wiec co mi zalezalo Razz


A chodziarz to przeczytałes ;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saike
Admin
Admin


Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszoofka

PostWysłany: Pon 21:30, 04 Cze 2007    Temat postu:

koral napisał:
saike napisał:
koral napisał:
Wiecej sie nie dało napisać Very Happy



sam tego nie pisalem tylko wklejalem wiec co mi zalezalo Razz


A chodziarz to przeczytałes ;p


a zeby to raz od kiedy zajaralem sie tym samochodem Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zuber



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Wto 16:55, 05 Cze 2007    Temat postu:

Saikeeee tylko nie kupuj wersji 125-konnej (albo słabszej) Mr. Green Znajac zycie to po 20 latach eksploatacji zostanie w tym samochodzie z 90KM. Jezeli bedziesz kupowal to tylko 924S albo 924Turbo, bo chyba nie chcesz zeby Porschaka objezdzalo wiekszosc samochodow no nie Very Happy ? I tak bym na Twoim miejscu zastanowił sie nad nissanem 200SX (samochod legenda) Mr. Green

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saike
Admin
Admin


Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszoofka

PostWysłany: Wto 17:14, 05 Cze 2007    Temat postu:

powiem ci ze nissan mi sie nie podoba. a co do porsche 924s lub turbo to znajdz mi jakis w normalnym stanie (i przedewszystkim cenie) w polsce:) zawsze moge kupic 944 ale 2,5 silnik to juz za duzo jak na moj portwel:P 2,o to granica hehe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zuber



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Wto 17:20, 05 Cze 2007    Temat postu:

saike napisał:
powiem ci ze nissan mi sie nie podoba


Czemu Ci sie nie podoba??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Miko
Admin
Admin


Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jesteŚ ? ;>

PostWysłany: Wto 17:32, 05 Cze 2007    Temat postu:

Zuber napisał:
Saikeeee tylko nie kupuj wersji 125-konnej (albo słabszej) Mr. Green Znajac zycie to po 20 latach eksploatacji zostanie w tym samochodzie z 90KM. Jezeli bedziesz kupowal to tylko 924S albo 924Turbo, bo chyba nie chcesz zeby Porschaka objezdzalo wiekszosc samochodow no nie Very Happy ? I tak bym na Twoim miejscu zastanowił sie nad nissanem 200SX (samochod legenda) Mr. Green

[link widoczny dla zalogowanych]


Ojj tak nissan to legenda , no i cena inna zupelnie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
koral



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z rafy koralowej

PostWysłany: Wto 17:43, 05 Cze 2007    Temat postu:

Ja w tej chwili nie chciałbym miec zadnego z tych samochodów, poniewarz nie mpodoba mi sie ze mają światła wysuwane Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saike
Admin
Admin


Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszoofka

PostWysłany: Wto 18:35, 05 Cze 2007    Temat postu:

Zuber napisał:
saike napisał:
powiem ci ze nissan mi sie nie podoba


Czemu Ci sie nie podoba??


Jakos tak po prostu. za ładgodne ksztalty ma:P . nie wiem jak to wytlumaczyc. ogladalem ich od huja na aalegro i kompletnie mi do gudtu nie przypadl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
koral



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z rafy koralowej

PostWysłany: Wto 18:51, 05 Cze 2007    Temat postu:

saike napisał:
Zuber napisał:
saike napisał:
powiem ci ze nissan mi sie nie podoba


Czemu Ci sie nie podoba??


Jakos tak po prostu. za ładgodne ksztalty ma:P . nie wiem jak to wytlumaczyc. ogladalem ich od huja na aalegro i kompletnie mi do gudtu nie przypadl


Bo to nie jest porshe Laughing Burżuazja w końcu nissanami nie jeździ Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zuber



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Wto 18:55, 05 Cze 2007    Temat postu:

koral napisał:
saike napisał:
Zuber napisał:
saike napisał:
powiem ci ze nissan mi sie nie podoba


Czemu Ci sie nie podoba??


Jakos tak po prostu. za ładgodne ksztalty ma:P . nie wiem jak to wytlumaczyc. ogladalem ich od huja na aalegro i kompletnie mi do gudtu nie przypadl


Bo to nie jest porshe Laughing Burżuazja w końcu nissanami nie jeździ Cool


Ale nissanem jezdzi najlepszy polski Drift King MACIEJ POLODY Exclamation Exclamation Co prawda nowsza generacja, ale ta starsza tez byla zajebista i napewno 200SX jest wieksza legenda niz 924, mimo ze to porsche Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
koral



Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z rafy koralowej

PostWysłany: Wto 19:05, 05 Cze 2007    Temat postu:

Ja tam bede rowerem jeżdził ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum klasy 3c Strona Główna -> Motoryzacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin